|
BIY3027 | Ekoloji | 3+0+0 | AKTS:4 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | BİYOLOJİ BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Hüseyin İNCEER | Diğer Öğretim Üyesi | Yok | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Ekolojinin genel prensiplerini tanıtmak, ekosistemin işleyiş mekanizmalarını ve amaçlarını (madde döngüsü, enerji döngüsü ve populasyon denetimi) açıklamaktır. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Ekosistemin özelliklerini tanımlayabilir ve şematik olarak çizebilir
| 4,11 | 1, | ÖK - 2 : | Ekolojik döngülerin önemini açıklayabilir | 4,11 | 1, | ÖK - 3 : | Ekolojik sorunlar hakkında sorulanlara cevap verebilir | 4,11 | 1, | ÖK - 4 : | Ekolojik terimleri anlayabilir ve tanımlayabilir. | 4,11 | 1, | ÖK - 5 : | Çevre kirliliğinin canlılar üzerinde olan etkilerini açıklayabilir ve etik ilkeleri uygulayabilir | 4,11 | 1, | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Tanımlar, ekolojinin alt bölümleri ve diğer ilişkili olduğu disiplinler. Ekosistem, habitat ve ekolojik niş. Ekolojik döngüler. Populasyon ekolojisi, komuniteler arası ilişkiler. Biyosfer ve özellikleri. Çevresel faktörler: su, ışık, sıcaklık, nem, basınç ve edafik faktörler. Karasal tatlı su ve deniz ekosistemleri ve özellikleri. Biyolojik çeşitlilik, koruma biyolojisi ve etik. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Ekolojinin konusu, tanımı ve tarihsel gelişimi. Ekolojinin bölümleri. Ekoloji, ekonomi ve etik ilişkisi, ekolojik sürülebilirlik | | Hafta 2 | Ekolojide kullanılan bazı temel kavramlar | | Hafta 3 | Ekosistemlerin yapısı ve işlevleri | | Hafta 4 | Karasal ekosistemler | | Hafta 5 | Sucul ekosistemler | | Hafta 6 | Populasyon ekolojisi | | Hafta 7 | Ekolojik döngüler
| | Hafta 8 | Besin zinciri ve enerji piramidi | | Hafta 9 | Arasınav | | Hafta 10 | Ekolojik ilişkiler | | Hafta 11 | Biyoçeşitlilik, biyoçeşitliliğin korunması, koruma etiği ve koruma için biyogüvenlik uygulamaları | | Hafta 12 | Çevre kirliği ve çevre etiği | | Hafta 13 | Ekolojide istatistiksel yaklaşımlar. Ekolojik verilerin SPSS programı ile analizi, grafiksel ve Microsoft Power Point ile gösterimi | | Hafta 14 | Microsoft Power Point ile öğrenci sunumu (seminer): Ekolojide güncel konular I | | Hafta 15 | Microsoft Power Point ile öğrenci sunumu (seminer): Ekolojide güncel konular II | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Işık, K. 2008; Ekolojinin Temel İlkeleri, Palme yayıncılık, Ankara | | 2 | Inceer, H. 2017; Ekoloji Ders Notları | | |
1 | Şişli, N. 1999; Çevre Bilim Ekoloji, Gazi Kitapevi, Ankara | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 15/11/2024 | 1 | 30 | Sunum | 14 15 | 12/12/2024 22/12/2024 | 1 | 20 | Dönem sonu sınavı | 16 | 16/01/2025 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 2 | 5 | 10 | Arasınav için hazırlık | 5 | 2 | 10 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 7 | 3 | 21 | Diğer 1 | 7 | 5 | 35 | Diğer 2 | 2 | 1 | 2 | Toplam Çalışma Yükü | | | 120 |
|