|
BIL4022 | Sayısal İşaret İşleme | 3+0+0 | AKTS:4 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | Doç. Dr. Sedat GÖRMÜŞ | Diğer Öğretim Üyesi | | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Dersin amacı lisans öğrencilerin temel sayısal işaret işleme tekniklerini öğretmektir. Farklı işaret işleme gerektirecek problemleri C diliyle gerçekleyerek pratik yapma fırsatı bulacaklardır. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Sayısal işleme kavramlarını anlar. | 2,3,4,12 | | ÖK - 2 : | Sayısal işaretlerin örneklenmesini ve istatistiksel özeliklerini anlar. | 2,3,4,12 | | ÖK - 3 : | Farklı sinyal tipleri için filtre tasarlayabilir | 2,3,4,12 | | ÖK - 4 : | Filtreleri bilgisayar ortamında gerçekleyebilir | 2,3,4,12 | | ÖK - 5 : | Fourier dönüşümü kavramını genel hatlarıyla anlar. | 2,3,4,12 | | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Sayısal işaret işleme için gerekli kavramları anlama, sinyal istatistiklerini, olasılık ve gürültü kavramlarını anlama, Analog sayısal ve sayısal analog çevrim, Sayısal işaret işleyici yazılımı, doğrusal sistemler, katlama işlemi, katlama işleminin özelikleri, Ayrık Fourier dönüşümü, özelikleri ve uygulamaları, Hızlı Fourier Dönüşümü, Sürekli işaret işleme yaklaşımları, sayısal filtre tasarımı, ses işleme, doğrusal görüntü işleme, sayısal işaret işleme yöntemlerini bilgisayar ortamında gerçekleme. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Statistics, Probability and Noise. | | |
1 | Digital Signal Processing: A Practical Guide for Engineers and Scientists, Steven W. Smith. | | 2 | Digital Signal Processing, Steve Parker | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | | | | | | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 3 | 14 | 42 | Arasınav için hazırlık | 6 | 1 | 6 | Arasınav | 2 | 1 | 2 | Ödev | 2 | 6 | 12 | Toplam Çalışma Yükü | | | 104 |
|