Türkçe | English
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ / BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ
( I. ÖĞRETİM) - %30 İngilizce
Ders Bilgi Paketi
https://www.ktu.edu.tr/bilgisayar
Tel: +90 0462 377 2080
MF
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ / BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ / ( I. ÖĞRETİM) - %30 İngilizce
Katalog Ana Sayfa
  Katalog Ana Sayfa  KTÜ Ana Sayfa   Katalog Ana Sayfa
 
 

BIL3008Bilgisayar Grafikleri - I3+0+0AKTS:5
Yıl / YarıyılBahar Dönemi
Ders DuzeyiLisans
Yazılım ŞekliZorunlu
BölümüBİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ
Ön KoşulYok
Eğitim Sistemi
Dersin Süresi14 hafta - haftada 3 saat teorik
Öğretim ÜyesiÖğretim Görevlisi Ömer ÇAKIR
Diğer Öğretim Üyesi
Öğretim DiliTürkçe
StajYok
 
Dersin Amacı:
 
Öğrenim KazanımlarıPÖKKÖY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler :
ÖK - 1 : 3D dönüşümler ve kesişim testleri hakkında bilgi kazanır.1,4,52
ÖK - 2 : Gerçekçi 3D görüntüler üretmek hakkında bilgi kazanır.1,4,52
ÖK - 3 : DirectX ile gerçek zamanlı 3D uygulamalar yapma hakkında bilgi kazanır.1,4,52
ÖK - 4 : MAYA'da 3D modelleme hakkında bilgi kazanır.1,4,52
PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı
 
Ders İçeriği
 
Haftalık Detaylı Ders Planı
 HaftaDetaylı İçerikÖnerilen Kaynak
 Hafta 1Vektörel Çarpım, Skaler Çarpım, Yüzey Denklemi Çıkarma ve Uygulama Alanları gibi Bilgisayar Grafikleri için Lineer Cebir Temelleri, Işın İzleme Yöntemine Giriş
 Hafta 2Phong Boyama Modeli ile Işıklandırma
 Hafta 33B Cisimlerde Yansıma, Saydamlık ve Kırılmanın Modellenmesi
 Hafta 4Arkayüz Kaldırma Yöntemleri
 Hafta 5Barisentrik Koordinatlar ile Doku Kaplama
 Hafta 6Etkileşimli Bilgisayar Grafikleri
 Hafta 7Bezier Eğrileri ve Uygulamaları
 Hafta 8Bezier Yüzeyleri ve Uygulamaları
 Hafta 9Arasınav
 Hafta 10Üç Boyutlu Dönüşümler : Dönme, Öteleme, Ölçekleme
 Hafta 11DirectX 12'de Phong Boyama Modeli Uygulaması
 Hafta 12DirectX 12'de Doku Kaplama Uygulaması
 Hafta 13DirectX 12'de Yansıma ve Saydamlık Uygulaması
 Hafta 14MAYA'da 3D Modellemeye Giriş
 Hafta 15DirectX 12 ile Tank Oyunu
 Hafta 16Dönem Sonu Sınavı
 
Ders Kitabı / Malzemesi
1Haines, E., Hanrahan P.; An Introduction to Ray Tracing, 1989, Morgan Kaufmann.
 
İlave Kaynak
1Luna, F.; Introduction to 3D Game Programming with DirectX 12, 2016.
 
Ölçme Yöntemi
YöntemHaftaTarih

Süre (Saat)Katkı (%)
Arasınav 9 2 50
Dönem sonu sınavı 16 2 50
 
Öğrenci Çalışma Yükü
İşlem adıHaftalık süre (saat)

Hafta sayısı

Dönem toplamı
Sınıf dışı çalışma 3 10 30
Arasınav için hazırlık 5 3 15
Arasınav 1.5 1 1.5
Ödev 2 6 12
Dönem sonu sınavı için hazırlık 5 3 15
Dönem sonu sınavı 1.5 1 1.5
Toplam Çalışma Yükü75