|
BIL3008 | Bilgisayar Grafikleri - I | 3+0+0 | AKTS:5 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | Öğretim Görevlisi Ömer ÇAKIR | Diğer Öğretim Üyesi | | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | 3D dönüşümler ve kesişim testleri hakkında bilgi kazanır. | 1,4,5 | 2 | ÖK - 2 : | Gerçekçi 3D görüntüler üretmek hakkında bilgi kazanır. | 1,4,5 | 2 | ÖK - 3 : | DirectX ile gerçek zamanlı 3D uygulamalar yapma hakkında bilgi kazanır. | 1,4,5 | 2 | ÖK - 4 : | MAYA'da 3D modelleme hakkında bilgi kazanır. | 1,4,5 | 2 | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Vektörel Çarpım, Skaler Çarpım, Yüzey Denklemi Çıkarma ve Uygulama Alanları gibi Bilgisayar Grafikleri için Lineer Cebir Temelleri, Işın İzleme Yöntemine Giriş | | Hafta 2 | Phong Boyama Modeli ile Işıklandırma | | Hafta 3 | 3B Cisimlerde Yansıma, Saydamlık ve Kırılmanın Modellenmesi | | Hafta 4 | Arkayüz Kaldırma Yöntemleri | | Hafta 5 | Barisentrik Koordinatlar ile Doku Kaplama | | Hafta 6 | Etkileşimli Bilgisayar Grafikleri | | Hafta 7 | Bezier Eğrileri ve Uygulamaları | | Hafta 8 | Bezier Yüzeyleri ve Uygulamaları | | Hafta 9 | Arasınav | | Hafta 10 | Üç Boyutlu Dönüşümler : Dönme, Öteleme, Ölçekleme | | Hafta 11 | DirectX 12'de Phong Boyama Modeli Uygulaması | | Hafta 12 | DirectX 12'de Doku Kaplama Uygulaması | | Hafta 13 | DirectX 12'de Yansıma ve Saydamlık Uygulaması | | Hafta 14 | MAYA'da 3D Modellemeye Giriş | | Hafta 15 | DirectX 12 ile Tank Oyunu | | Hafta 16 | Dönem Sonu Sınavı | | |
1 | Haines, E., Hanrahan P.; An Introduction to Ray Tracing, 1989, Morgan Kaufmann. | | |
1 | Luna, F.; Introduction to 3D Game Programming with DirectX 12, 2016. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | | 2 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | | 2 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Sınıf dışı çalışma | 3 | 10 | 30 | Arasınav için hazırlık | 5 | 3 | 15 | Arasınav | 1.5 | 1 | 1.5 | Ödev | 2 | 6 | 12 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 5 | 3 | 15 | Dönem sonu sınavı | 1.5 | 1 | 1.5 | Toplam Çalışma Yükü | | | 75 |
|