|
YDI1002 | English - II | 3+0+0 | AKTS:3 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | ELEKTRİK ve ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | -- | Diğer Öğretim Üyesi | ÖĞR. GÖR. Bayram İLHAN,ÖĞR. GÖR. Elif Bergin KAYA,ÖĞR. GÖR. Elif Bergin KAYA, | Öğretim Dili | İngilizce | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Öğrencilerin bölüm ile ilgili kapsamlı bir bilgi edinimini sağlamak ve öğrencilere bölümleriyle ilgili temel kavramları öğretmek, öğrendikleri kavramlarla ilgili yazılmış kaynakları okuyarak edindikleri bilgiyi sınıf ortamında ifade ettirmektir. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | alanlarıyla ilgili seçilmiş çeşitli parçaları anlayabilecek ve bu alanda cümleler kurabilecek ve alanlarıyla ilgili kompozisyon yazabilir. | 6,7 | 1,3 | ÖK - 2 : | bölümde kullanılan temel kelimeleri öğrenebilecek ve bu cümleleri ve parçaları Türkçe'den İngilizce'ye ya da İngilizce'den Türkçe'ye çevirebilir. | 6,7 | 1 | ÖK - 3 : | bu alanda uzmanlaşmanın ne kadar önemli olduğunu anlayacak ve bu alanla ilgili olarak çeşitli makaleler yazabilir. | 6,7 | 1,3 | ÖK - 4 : | başarılı çalışan olmakla ilgili örnekler vererek, bu bilgileri sunum şeklinde sınıfta arkadaşlarının huzurunda sunabilir. | 6,7 | 1 | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Bölümle ilgili okuma parçaları ve dil bilgisi çalışmaları;
kelime ve iki dil arasında çeviri aktiviteleri;
dinleme etkinlikleri;
bölümle ilgili güncel konular ile yapılan münazaralar.
|
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Eğitim ve Hayat; Tanımlama, bağlam ipuçlarını kullanma, son ek -wide | | Hafta 2 | Şehir Hayatı; Keşif, bağlam ipuçlarını kullanma, anafikir tespit etme | | Hafta 3 | İş ve finans; eş anlamlı kelime ve kelime öbekleri, zıt anlamlılar | | Hafta 4 | İş ve meslekler; sıfat ve isim ifadeleri; sıfat görevinde kullanılan fiilimsiler | | Hafta 5 | Dünya üzerindeki hayat tarzları; sözlük çalışması, deyimsel ifadeleri anlama | | Hafta 6 | Küresel Bağlantılar; kompozisyon planı çıkarma, şahsi fikirlerle yorum yapma | | Hafta 7 | Dil ve İletişim;teorileri gerçeklerden ayırma, kelime türü sınıflandırması | | Hafta 8 | Tatlar ve tercihler; okuma hızını arttırma, okuma içeriğini tahmin etme | | Hafta 9 | Arasınav | | Hafta 10 | Yeni ufuklar; kelimelerdeki önek ve son ekler özetleme | | Hafta 11 | İlaç, Efsaneler ve Büyü; bilgi taramsı yapma, bağlamdan anlam çıkarma | | Hafta 12 | Medya; bağlam ipuçlarını kullanma, anafikir cümlesi yazma | | Hafta 13 | Herkese Özgürlük ve Adalet; önemli detayları bulma | | Hafta 14 | Dil ve öğrenme; yazı analizi, fiilleri bulma | | Hafta 15 | Cinsiyet; bağlam ve yapısal ipuçlarını kullanma, anafikri kendi cümleleri ile yorumlama | | Hafta 16 | Yarıyıl sonu sınavı | | |
1 | Velioğlu, A., Kandiller, B. 1996; Reader at work-1-2, METU, Ankara | | |
1 | Malarcher C., Janzen A. 2004; Reading for the Real World 1-2, Great Britain | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 10/04/2016 | 1 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | 28/05/2016 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 1 | 14 | 14 | Laboratuar çalışması | 0 | 0 | 0 | Arasınav için hazırlık | 8 | 1 | 8 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Uygulama | 0 | 0 | 0 | Klinik Uygulama | 0 | 0 | 0 | Ödev | 0 | 0 | 0 | Proje | 0 | 0 | 0 | Kısa sınav | 0 | 0 | 0 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 9 | 1 | 9 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Diğer 1 | 0 | 0 | 0 | Diğer 2 | 0 | 0 | 0 | Toplam Çalışma Yükü | | | 75 |
|