|
EEE4007 | Medical Electronics | 2+0+2 | AKTS:4 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | ELEKTRİK ve ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik ve 2 saat laboratuar | Öğretim Üyesi | Dr. Öğr. Üyesi Mehmet TURHAL | Diğer Öğretim Üyesi | | Öğretim Dili | İngilizce | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Öğrenciye yaygın olarak kullanılan tıbbi ekipman hakkında eğitici bilgi sağlamak, hastanelerde hasta bakımında kullanılan malzemeleri tanıtmak. Öğrenciye, karmaşık tıbbi ekipmanlarda ortaya çıkabilecek problemleri analitik olarak düşünebilme yeteneği sağlamak. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Biyopotansiyellerin kökeni açıklar | 1,2,4,5,8,9 | 1 | ÖK - 2 : | Biyomedikal sensörler ve dönüştürücülerin temel ilkelerini ve tasarım konularını anlar | 1,2,4,5,8,9,10 | 1 | ÖK - 3 : | İnsan vücudundan biyopotansiyeleri ölçen sistemleri anlar, tasarlar ve değerlendirir. | 1,2,4,5,8,9,10,13,14 | 1 | ÖK - 4 : | Kardiyovasküler, sinir, kas ve solunum sistemleri anlar. | 1,2,4,5,8,9,10,13,14 | 1 | ÖK - 5 : | Biyopotansiyellerin karakteristiklerini açıklar | 1,2,4,5,8,9,10,13,14 | 1 | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Insan anatomisi ve fizyolojisi, Biyopotansiyellerin kökenleri, Elektrotlar, Dönüştürücüler, Biyopotansiyel yükselteçler, Kardiyovasküler kas ve sinir sistemleri, EKG,EEG ve EMG ölçümleri, Kan akışı ve kan basıncı ölçümleri, Solunum İşareti ölçümleri, Elektriksel güvenlik |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Anatomi ve fizyolojiye kısa giriş. | | Hafta 2 | Biyopotansiyellerin kökeni, uyarılabilir hücrelerin elektriksel aktivitesi, aksiyon
potansiyeller, membran modelleri. | | Hafta 3 | Biyopotansiyellerin kökeni: EKG, EMG, EEG, MEG, vb | | Hafta 4 | Biyopotansiyel elektrotlar. | | Hafta 5 | Biyomedical dönüştürücüler. | | Hafta 6 | Biyopotansiyel yükselteçler. | | Hafta 7 | Kardiyovasküler sistem. | | Hafta 8 | EKG'nin ölçümü | | Hafta 9 | Ara sınav | | Hafta 10 | Kan akış ve basıncının ölçümü. | | Hafta 11 | Sinir sistemi. | | Hafta 12 | EEG'nin ölçümü | | Hafta 13 | Kas sistemi
| | Hafta 14 | EMG'nin ölçümü | | Hafta 15 | Elektriksel güvenlik | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 08/04/2014 | 2,00 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | 28/05/2014 | 2,00 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 2 | 14 | 28 | Laboratuar çalışması | 0 | 0 | 0 | Arasınav için hazırlık | 12 | 1 | 12 | Arasınav | 0 | 1 | 0 | Uygulama | 0 | 0 | 0 | Klinik Uygulama | 0 | 0 | 0 | Ödev | 0 | 0 | 0 | Proje | 0 | 0 | 0 | Kısa sınav | 0 | 0 | 0 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 15 | 1 | 15 | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | Diğer 1 | 0 | 0 | 0 | Diğer 2 | 0 | 0 | 0 | Toplam Çalışma Yükü | | | 99 |
|