|
EEE4005 | Renewable Energy Systems | 2+0+2 | AKTS:4 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | ELEKTRİK ve ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik ve 2 saat laboratuar | Öğretim Üyesi | Prof. Dr. İsmail Hakkı ALTAŞ | Diğer Öğretim Üyesi | Yrd. Doç. Dr. Emre ÖZKOP | Öğretim Dili | İngilizce | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Öğrencilere, rüzgar ve solar fotovoltaikler gibi AG yenilenebilir enerji sistemlerinde güç faktörü iyileştirmesi, gerilim kontrolü ve güç kalitesi için kapasitör büyüklüğü ve seçimini göz önünde bulundurarak, bu yenilenebilir enerji sistemlerinin şebekeye veya özerk yüklere entegre edilmesini içeren tasarım ve analiz yapmayı öğretmektir. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Geleneksel enerji üretim sistemleri hakkında yeterli bilgiye sahip olacaklar. | | 1,3,6 | ÖK - 2 : | Dünya enerji görünümü hakkında yeterli bilgiye sahip olacaklar. | | | ÖK - 3 : | Rüzgar enerji sistemleri bileşenleri hakkında yeterli bilgiye sahip olacaklar. | | | ÖK - 4 : | Rüzgar enerji sistemlerini tasarlayıp kullanacaklar. | | | ÖK - 5 : | Solar FV sistemlerin analizi ve simülasyonu hakkında yeterli bilgiye sahip olacaklar. | | | ÖK - 6 : | Solar FV sistemleri tasarlayıp kullanacaklar. | | | ÖK - 7 : | Akıllı şebekeye bağlı rüzgar ve solar FV sistemleri tasarlayıp kullanacaklar. | | | ÖK - 8 : | 3-fazlı güç sistemlerinde kapasitörün boyutu ve seçimi ile ilgili bilgiye sahip olacaklar. | | | ÖK - 9 : | Güç faktörü iyileştirmesi ve güç kalitesi için kompanzatör tasarlayacaklar. | | | ÖK - 10 : | Akıllı şebekeye bağlı yenilenebilir enerji sistemlerinin çalışmasını yönetecekler. | | | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Geleneksel enerji santrallerinden(hidro, termal, nükleer) elektrik enerjisi üretimi, hidrolik, termal ve nükleer enerji santrallerinin temel çalışma ilkeleri, Dünya enerji görünümü, yenilenebilir enerji sistemleri, rüzgar ve solar FV? den elektrik, rüzgar enerji dönüşümünde (RED) endüksiyon jeneratörünün asenkron jeneratör olarak kullanılması, RED sistemlerinin modellenmesi ve simülasyonu, FV sistemlerin modellenmesi ve simülasyonu, rüzgar ve FV enerji sistemlerinin kullanılması, güç sistemlerinin kompanzasyonu, bara gerilim kontrolü, güç kalitesi ve güç filtreleme, güç kompanzasyonunda kapasitörün optimum büyüklüğü ve konumu. |
|
1 | Altaş, İ.H., Ders sunum notları, Basılmamış, KTÜ. | | |
1 | Bosela, T.R., 1997, Introduction to Electrical Power System Technology, Prentice Hall | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | | | | | | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 2 | 14 | 28 | Sınıf dışı çalışma | 2 | 7 | 14 | Laboratuar çalışması | 0 | 0 | 0 | Arasınav için hazırlık | 2 | 5 | 10 | Arasınav | 2 | 1 | 2 | Uygulama | 0 | 0 | 0 | Klinik Uygulama | 0 | 0 | 0 | Ödev | 0 | 0 | 0 | Proje | 4 | 5 | 20 | Kısa sınav | 0 | 0 | 0 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 0 | 0 | 0 | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | Diğer 1 | 0 | 0 | 0 | Diğer 2 | 0 | 0 | 0 | Toplam Çalışma Yükü | | | 76 |
|