|
ELK1005 | Bilgisayara Giriş | 2+0+1 | AKTS:6 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | ELEKTRİK ve ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Laboratuar Çalışması, Uygulama | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik ve 1 saat laboratuar | Öğretim Üyesi | Dr. Öğr. Üyesi Emrah BENLİ | Diğer Öğretim Üyesi | Yok | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Analog ve sayısal sistemler srasındaki farkları belirtmek, mantık devrelerinin temel ilkelerini kavratmak. Öğrencilere, problemlerin çözümüne yönelik olarak MATLAB ile Bilgisayar programlamasını öğretmek. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | temelden başlatarak, basitce sayı sistemlerini, lojik fonksiyonları , anahtarlama sistemlerini anlama ve tasarlama becerisini kavrayacaklardır. | 1,8,10 | 1 | ÖK - 2 : | programlama dilleri ,programlamaya ve algoritmalara ilişkin genel kavramları anlayabileceklerdir.
| 1,5,9,11,12,13 | 1 | ÖK - 3 : | basit Problemleri çözebilmek amacıyla , bilgisayar programlamaya ilişkin temel problem çözme yeteneği kazanacaklardır.
| 1,4,5,11 | 1 | ÖK - 4 : | kendi proje çalışmaları için MATLAB kullanımının güvenli olabileceğini anlayacaklardır. | 1,5,8,11 | 1 | ÖK - 5 : | donanım ve yazımlara ilişkin temel kavramları, algoritmaları ve mantık devrelerini kapsayan bilgisayar mühendisliğinin alt yapısını anlayabileceklerdir. | 3,5,9,11,13 | 1 | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Mantık Devrelerine Giriş : Analog ve Sayısal Sistemlerin Tanıtımı, Sayı Sistemleri, Lojik Kapılar, Boolean Cebri ve Fonksiyonların İndirgenmesi Kombinasyonal Lojik. MATLAB: MATLAB Masaüstü, MATLAB Temel Öğeleri, Program Tasarımı ve Algoritma Geliştirilmesi, MATLAB Fonksiyonları, Vektörler ve Matrisler, Temel Grafik Çizimleri, Veri Dosyaları |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Sayı Sistemleri ve Kodlar | | Hafta 2 | Sayı Sistemleri ve Kodlar | | Hafta 3 | Boole Cebri | | Hafta 4 | Cebirsel İndigeme | | Hafta 5 | Boole Cebri Uygulamaları | | Hafta 6 | Karnaugh Diyagramları | | Hafta 7 | Karnaugh Diyagramları(Devam) | | Hafta 8 | MATLAB Masaüstü | | Hafta 9 | Arasınav | | Hafta 10 | MATLAB Temelleri | | Hafta 11 | MATLAB Temelleri(Devam) | | Hafta 12 | Program hazırlama ve Algoritma geliştirme | | Hafta 13 | Program hazırlama ve Algoritma geliştirme(Devam)-Grafik İşlemleri | | Hafta 14 | Program hazırlama ve Algoritma geliştirme(Devam)-Grafik İşlemleri | | Hafta 15 | uygulama, özür sınavı | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Altan, C., Basılmamış ders notları, | | |
1 | Nelson, P.V., Nagle H. T., Carroll D. B., Irwin J. D., 1995; Digital Logic Circuit Analysis and Design, Prentice Hall, New Jersey | | 2 | Uzunoğlu A., Kızıl A., 2002; MATLAB, Türkmen Kitabevi, İstanbul. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | | 2 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | | 2 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 2 | 14 | 28 | Arasınav için hazırlık | 10 | 1 | 10 | Arasınav | 2 | 1 | 2 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 20 | 1 | 20 | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | Toplam Çalışma Yükü | | | 104 |
|