|
ELK1003 | Elektrik - Elektronik Mühendisliğine Giriş | 2+0+0 | AKTS:2 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | ELEKTRİK ve ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Gökçe HACIOĞLU | Diğer Öğretim Üyesi | DR. ÖĞR. ÜYESİ Önder AYDEMİR, | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Bölüme gelen öğrencilerin bölüm ve bölümdeki öğretim elemanlarıyla tanışmasını, onların çalışma alanları hakkında bilgi edinmelerini sağlamak ve mezun olduklarında nerelerde iş bulabilecekleri ve kendi işlerini nasıl kurup geliştirebilecekleri konularında öğrencileri bilgilendirmek. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Bölümü ve bölümdeki öğretim elemanların tanıyacak,onların çalışma alanları hakkında bilgi sahibi olacaklardır. | 3,6,7,9 | 1 | ÖK - 2 : | Elektrik-Elektronik mühendisliğinin ne olduğu konusunda bilgilerini geliştireceklerdir. | 3,6,7,9 | 1 | ÖK - 3 : | Akademik öğrenme becerileri konusunda bilgi sahibi olup uygulayabileceklerdir. | 3,6,7,9 | 1 | ÖK - 4 : | Etik kurallar çerçevesinde teknik rapor ve sunum hazırlama becerileri edineceklerdir. | 3,6,7,9 | 1 | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Elektrik-Elektronik Mühendisliğinin temel ilkeleri, uygulama alanları, iş sahaları, mezunların durumu, uygulamadaki yönetmelik ve mevzuatlar, bölüm öğretim elemanlarının çalışma alanları ve verdikleri derslerin özellikleri. Öğrenimleri sırasında karşılaşacakları zorluklar ve bunların nasıl aşılacağı, mesleki etik kurallarına uyma. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Bu derste her hafta farklı bir öğretim elemanı girmekte ve kendi çalışmalarının yanısıra Elektrik-Elektronik Mühendisliği mesleği konularında öğrenciği aydınlatmaktadırlar. Bu nedenle önceden haftalık konuların belirlenmesi mümkün değil. | | Hafta 2 | Bu derste her hafta farklı bir öğretim elemanı girmekte ve kendi çalışmalarının yanısıra Elektrik-Elektronik Mühendisliği mesleği konularında öğrenciği aydınlatmaktadırlar. Bu nedenle önceden haftalık konuların belirlenmesi mümkün değil | | Hafta 3 | Bu derste her hafta farklı bir öğretim elemanı girmekte ve kendi çalışmalarının yanısıra Elektrik-Elektronik Mühendisliği mesleği konularında öğrenciği aydınlatmaktadırlar. Bu nedenle önceden haftalık konuların belirlenmesi mümkün değil | | Hafta 4 | Bu derste her hafta farklı bir öğretim elemanı girmekte ve kendi çalışmalarının yanısıra Elektrik-Elektronik Mühendisliği mesleği konularında öğrenciği aydınlatmaktadırlar. Bu nedenle önceden haftalık konuların belirlenmesi mümkün değil | | Hafta 5 | Bu derste her hafta farklı bir öğretim elemanı girmekte ve kendi çalışmalarının yanısıra Elektrik-Elektronik Mühendisliği mesleği konularında öğrenciği aydınlatmaktadırlar. Bu nedenle önceden haftalık konuların belirlenmesi mümkün değil | | Hafta 6 | Bu derste her hafta farklı bir öğretim elemanı girmekte ve kendi çalışmalarının yanısıra Elektrik-Elektronik Mühendisliği mesleği konularında öğrenciği aydınlatmaktadırlar. Bu nedenle önceden haftalık konuların belirlenmesi mümkün değil | | Hafta 7 | Bu derste her hafta farklı bir öğretim elemanı girmekte ve kendi çalışmalarının yanısıra Elektrik-Elektronik Mühendisliği mesleği konularında öğrenciği aydınlatmaktadırlar. Bu nedenle önceden haftalık konuların belirlenmesi mümkün değil | | Hafta 8 | Bu derste her hafta farklı bir öğretim elemanı girmekte ve kendi çalışmalarının yanısıra Elektrik-Elektronik Mühendisliği mesleği konularında öğrenciği aydınlatmaktadırlar. Bu nedenle önceden haftalık konuların belirlenmesi mümkün değil Arasınav | | Hafta 9 | Arasınav | | Hafta 10 | Bu derste her hafta farklı bir öğretim elemanı girmekte ve kendi çalışmalarının yanısıra Elektrik-Elektronik Mühendisliği mesleği konularında öğrenciği aydınlatmaktadırlar. Bu nedenle önceden haftalık konuların belirlenmesi mümkün değil | | Hafta 11 | Bu derste her hafta farklı bir öğretim elemanı girmekte ve kendi çalışmalarının yanısıra Elektrik-Elektronik Mühendisliği mesleği konularında öğrenciği aydınlatmaktadırlar. Bu nedenle önceden haftalık konuların belirlenmesi mümkün değil | | Hafta 12 | Bu derste her hafta farklı bir öğretim elemanı girmekte ve kendi çalışmalarının yanısıra Elektrik-Elektronik Mühendisliği mesleği konularında öğrenciği aydınlatmaktadırlar. Bu nedenle önceden haftalık konuların belirlenmesi mümkün değil | | Hafta 13 | Bu derste her hafta farklı bir öğretim elemanı girmekte ve kendi çalışmalarının yanısıra Elektrik-Elektronik Mühendisliği mesleği konularında öğrenciği aydınlatmaktadırlar. Bu nedenle önceden haftalık konuların belirlenmesi mümkün değil | | Hafta 14 | Bu derste her hafta farklı bir öğretim elemanı girmekte ve kendi çalışmalarının yanısıra Elektrik-Elektronik Mühendisliği mesleği konularında öğrenciği aydınlatmaktadırlar. Bu nedenle önceden haftalık konuların belirlenmesi mümkün değil | | Hafta 15 | Bu derste her hafta farklı bir öğretim elemanı girmekte ve kendi çalışmalarının yanısıra Elektrik-Elektronik Mühendisliği mesleği konularında öğrenciği aydınlatmaktadırlar. Bu nedenle önceden haftalık konuların belirlenmesi mümkün değil | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Bu derste kitap veya ders notu türünden kaynak kullanılmamaktadır. Her hafta farklı öğretim elemanına ait sunumlar veya sözlü anlatımlar bulunmaktadır. | | |
1 | Bu derste basılı kitap veya ders notu kullanılmamaktadır. İlave kaynak da yoktur. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 17/11/2012 | 2 | 30 | Uygulama | 15 | | | 20 | Dönem sonu sınavı | 16 | 17/01/2013 | 2 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 2 | 15 | 30 | Arasınav için hazırlık | 1 | 8 | 8 | Arasınav | 2 | 1 | 2 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 1 | 5 | 5 | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | Diğer 1 | 1 | 5 | 5 | Diğer 2 | 2 | 1 | 2 | Toplam Çalışma Yükü | | | 54 |
|