|
ORM7210 | Böcek Konukçu Bitki Etkileş | 3+0+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Doktora | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | ORMAN MÜHENDİSLİĞİ ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Grup çalışması | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | Doç. Dr. Kadir Alperen COŞKUNER | Diğer Öğretim Üyesi | Yok | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Yöntembilimle ilgili yeni gelişmeleri aktarmak. Belirli entomolojik problemlere çözüm arayan ve çözüm üreten grupların kaynaklarını ortaya koymak. Entomoloji laboratuar derslerinde kullanmak için geçerli deneyleri tanımlamak. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | böceklerin mekan ve zamanda konukçu bitkileri tam olarak nasıl buldukları olgusunun bilincinde olabilecekler. | 4,6 | 1, | ÖK - 2 : | böceklerin konukçuyu nasıl algıladıklarını ve tanıdıklarını öğrenecekler. | 4,6 | 1, | ÖK - 3 : | sürdürülebilir beslenme ve yumurta koymaya öncülük eden davranışsal dizilerin neler olduğunu anlayabilecekler. | 4,6 | 1, | ÖK - 4 : | bitki yapısı ile birlikte bitki besin bileşimi ve savunma kimyasallarının etkilediği herbivor eğiliminin nasıl olduğu değerlendirmesini edinecekler. | 4,6 | 1, | ÖK - 5 : | böceklerin yeryüzündeki en kalabalık hayvan grubunun ve yarısının herbivor olmasının biyolojinin merkezinde olan sorulara hükmetmeyi pekiştirdiğinin farkında olacaklar. | 4,6 | 1, | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Bitki-böcek etkileşimlerinin doğrudan davranışsal gözlemleri ve analizinde yaklaşımlar ve yöntemler. Böceklerin konukçu bitkiyi bulmalarının değerlendirilmesi. Bitkilerden beslenen böceklerde yumurta koyma tercihinin tanımlanması ve ölçümü. Böcek beslenmesinin çözümlemesi. Birincil ve ikincil metabolik ürünler. Besinsel böcek-konukçu bitki etkileşimleri. Böceklere karşı bitki direnci. Bitkilerin kimyasal savunmasına böceklerin karşılık vermesi. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Bitki-böcek etkileşimlerinde yaklaşımlar ve yöntemler
| | Hafta 2 | Böceklerin konukçu bitkiyi bulmalarının değerlendirilmesi
| | Hafta 3 | Bitkisel çekicilerin test edilmesi
| | Hafta 4 | Kimyasal ve/veya görsel olarak uyarılmış bitki çekiciliğin ölçümü için yakalama aygıtları
| | Hafta 5 | Bitkilerden beslenen böceklerde yumurta koyma tercihinin tanımlanması ve ölçümü
| | Hafta 6 | Böcek beslenmesinin çözümlemesi
| | Hafta 7 | Bitki kimyasallarının böceklerde sindirim sonrası etkileri
| | Hafta 8 | Arasınav | | Hafta 9 | Böcek besininin kalitesini ölçme deneyi
| | Hafta 10 | Beslenmenin dolaylı yöntemlerle ölçümü
| | Hafta 11 | Sindirim ve beslenme ile ilgili besinsel ve allelochemic böcek-bitki etkileşimleri
| | Hafta 12 | Böceklerde biyolojik olarak etkin bitki kimyasalları
| | Hafta 13 | Böceklere karşı bitki direnci
Yarıyıliçi Çalışma
| | Hafta 14 | Bitkilerin kimyasal savunmasına böceklerin karşılık vermesi
| | Hafta 15 | Böcek kimyasal algı tepkileri
| | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Miller, J.R.and T.A. Miller, 1990. Insect-Plant Interactions, Springer-verlag, New York, 342p. | | |
1 | Finch, S., 1980. Chemical attraction of plant-feeding insects to plants. In: Applied Biology. Coaker T.H. (ed), Academic pres, NY, 67-143p. | | 2 | Alcock, J., 1998. Animal Behavior. An Evolutionary Approach. Sunderland: Sinauer. 6th ed. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 8 | | 1 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 3 | 12 | 36 | Arasınav için hazırlık | 3 | 7 | 21 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Ödev | 4 | 10 | 40 | Proje | 3 | 8 | 24 | Kısa sınav | 1 | 1 | 1 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 4 | 8 | 32 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Toplam Çalışma Yükü | | | 198 |
|