|
ILAY2054 | Beden Eğitimi ve Vücut Geliştirme | 2+0+0 | AKTS:3 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Ön Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | TIBBİ HİZMETLER ve TEKNİKLER BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Grup çalışması, Uygulama | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | Öğretim Üyesi | Öğr. Gör. Dr Burakhan AYDEMİR | Diğer Öğretim Üyesi | Doç. Dr. Fatih KIRKBİR
Doç. Dr. Abdullah Bora ÖZKARA | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Temel hareket becerilerini (yer değiştirme, dengeleme, nesne kontrolü gerektiren ve birleştirilmiş hareketleri), hareket kavram ve ilkelerini (vücut farkındalığı, alan farkındalığı, efor ve hareket ilişkileri) uygulayarak öğrenme ve öğretmeyi amaçlamaktadır. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Sağlıklı beden ve sağlıklı yaşam yaklaşımlarını uygular. | 5 | 4, | ÖK - 2 : | Vücut geliştirme ekipmanlarını kullanma becerisini kazanır. | 5 | 4, | ÖK - 3 : | Antrenmanlarda yükleme, dinlenme ve toparlanma ilişkisini kurar. | 5 | 4, | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Beden Eğitimi ve Sporda Temel Kavramlar; Eğitim ve Öğretimde Beden Eğitimi ve Sporun Yeri, İşlevi, Amaçları, Felsefesi, Diğer Bilimlerle İlişkisi; Beden Eğitimi ve Sporda Meslek Alanlarının Geleceği; Türk Eğitim ve Spor Kurumları İçindeki Yeri ve İşlevi, Beden Eğitimi ve Sporun İnsan Organizması Üzerindeki Etkileri, Kondisyonel ve Motorik Özellikler, Kondisyon Çalışmaları, Sağlıklı Beden ve Sağlıklı Yaşam için Yaklaşımlar, Yeterli ve Dengeli Beslenme, Antrenmanın Temel Amacı ve Temel Görevleri, Antrenmanda Yüklenme ve Dinlenme İlişkisi, Antrenman Teknikleri, Su Üzerinde Yüzme, Yüzme Teknikleri, Suda Can Güvenliği Sağlama, Denizde Kişisel Can Kurtarma Teknikleri, Su İçinde Kazazede Kurtarma. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Beden Eğitimi ve Sporda Temel Kavramlar | | Hafta 2 | Eğitim ve Öğretimde Beden Eğitimi ve Sporun Yeri, İşlevi, Amaçları, Felsefesi, Diğer Bilimlerle İlişkisi | | Hafta 3 | Beden Eğitimi ve Sporda Meslek Alanlarının Geleceği; Türk Eğitim ve Spor Kurumları İçindeki Yeri ve İşlevi | | Hafta 4 | Beden Eğitimi ve Sporun İnsan Organizması Üzerindeki Etkileri | | Hafta 5 | Kondisyonel ve Motorik Özellikler, Kondisyon Çalışmaları | | Hafta 6 | Sağlıklı Beden ve Sağlıklı Yaşam için Yaklaşımlar | | Hafta 7 | Yeterli ve Dengeli Beslenme | | Hafta 8 | Antrenmanın Temel Amacı ve Temel Görevleri | | Hafta 9 | Ara Sınav | | Hafta 10 | Antrenmanda Yüklenme ve Dinlenme İlişkisi | | Hafta 11 | Antrenman Teknikleri | | Hafta 12 | Su Üzerinde Yüzme, Yüzme Teknikleri | | Hafta 13 | Denizde Kişisel Can Kurtarma Teknikleri | | Hafta 14 | Suda Can Güvenliği Sağlama | | Hafta 15 | Su İçinde Kazazede Kurtarma | | Hafta 16 | Yarıyıl Sonu Sınavı | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 00/00/2024 | 1 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | 00/00/2024 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 2 | 14 | 28 | Sınıf dışı çalışma | 1 | 14 | 14 | Arasınav için hazırlık | 1 | 5 | 5 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Uygulama | 2 | 14 | 28 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 1 | 7 | 7 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Toplam Çalışma Yükü | | | 84 |
|