|
FBE5001 | Bilimsel Araştırma ve Proje Hazırlama Eğitimi | 3+0+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Yüksek Lisans(Tezli) | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | ENSTİTÜ (ORTAK DERSLER) ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Grup çalışması, Uygulama, Uzaktan Eğitim | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Asim KADIOĞLU | Diğer Öğretim Üyesi | PROF. DR. Asim KADIOĞLU,PROF. DR. Kemal ÖZTÜRK,DOÇ. DR. Önder AYDEMİR,PROF. DR. Zihni DEMİRBAĞ,PROF. DR. Ali TEMİZ, | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Lisansüstü öğrencilerin Bilimsel Araştırma Proje önerisi hazırlama ve yürütme becerilerinin geliştirilmesi amaçlanmaktadır. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Proje destekleri hakkında bilgi sahibi olacak | | 1,3,5, | ÖK - 2 : | Bilimsel kavramlar hakkında bilgi edinecek ve proje konusunun seçiminin nasıl yapılması gerektiğini öğrenecek | | 1,3,5, | ÖK - 3 : | Projenin planlanmasında dikkat edilmesi gereken aşamaları öğrenecek | | 1,3,5, | ÖK - 4 : | Proje çıktılarının dokumantasyonu ve paylaşımının nasıl yapılması gerektiği kavranacak | | 1,3,5, | ÖK - 5 : | Projenin tüm aşamalarının yazımı sırasında uygulanacak stratejiler uygulamalı olarak öğretilmiş olacak | | 1,3,5, | ÖK - 6 : | Projelerde yaygın başarısızlık, iade ve başarı stratejileri öğrenilmiş olacak. | | 1,3,5, | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Katılımcılara proje hazırlama öncesi bilinmesi gereken kavramlardan (Bilgi, Bilim, Bilimsel Araştırma, Bilimsel etkinlikler, Bilimsel araştırma ile ilgili deyimler) ve daha sonra bilimsel araştırma konusunun seçimi, Hipotez oluşturma, Araştırmanın planlanması, Araştırma sonuçlarının analizi ve dokümantasyonundan bahsederken, bir taraftan da katılımcılara proje yazımı konularında, proje döngüleri göz önüne alınarak, uygulamalar yaptırılacaktır. TÜBİTAK tarafından kabul ve ret edilmiş proje örnekleri sunularak, kazanılan bilgilerin pekiştirilmesi sağlanacaktır. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Giriş, dersin amacı, hedefleri ve içeriği. Proje mantığı, Bilgi, Bilim, Bilimsel Araştırma ve Türleri, Bilim adamı, Araştırmacı, vs. gibi temel kavramların tartışılması. | | Hafta 2 | Araştırma konusunun seçimi, hipotez veya problemin belirlenmesi, hipotez kurmaya etki eden faktörler ve araştırma konusunun seçiminde aranan kriterlerin açıklanması. | | Hafta 3 | Araştırma ile ilgili bilgi toplama yolları, Araştırma Yöntemleri, Veri/Bilgi kaynaklarının tanımlanması ve tespiti, Literatür toplamanın önemi ve gerekliliği, Veri toplama stratejileri ve elde edilen verilerin nasıl değerlendirileceği ile ilgili yöntemlerin ortaya konulması. | | Hafta 4 | Araştırmanın planlanması, Planlamanın önemi ve aşamaları. | | Hafta 5 | Araştırma sonuçlarının analizi ve dokümantasyonu. Proje sonuçlarının raporlanması ve yayına dönüştürülmesi, başarılı ve etkin bir sunum yapabilme tekniklerinin anlatılması. Projeden elde edilmesi öngörülen/beklenen çıktıların/sonuçların, yani yaygın etkilerin açıklanması | | Hafta 6 | TÜBİTAK 1001 formatında özet yazımı ve uygulaması, TÜBİTAK ARDEP programlarının tanıtımı | | Hafta 7 | Özgün değer nedir? Özgün değer uygulamaları ve özgün değerin yazımı uygulaması, bireysel projelerde yazılması | | Hafta 8 | Amaç ve hedef nedir? Nasıl yazılır? Amaç ve hedef yazımı uygulaması ve bireysel projelerde yazılması | | Hafta 9 | ARA SINAV | | Hafta 10 | Yöntem nedir? Nasıl yazılır? Yöntem yazımı uygulaması ve bireysel projelerde yazılması | | Hafta 11 | Proje Yönetimi: İş-zaman çizelgesi yazımı uygulaması ve bireysel projelerde yazılması | | Hafta 12 | Proje Yönetimi: Başarı ölçütleri ve B planları yazımı uygulaması ve bireysel projelerde yazılması | | Hafta 13 | Yaygın etki nedir? Bütçe nedir? Yaygın etki ve bütçe yazımı uygulaması ve bireysel projelerde yazılması | | Hafta 14 | TÜBİTAK panel kuralları, bireysel projelerin sunumu ve panel değerlendirme uygulaması | | Hafta 15 | Bireysel projelerin sunumu ve panel değerlendirme uygulaması | | Hafta 16 | Yarıyıl Sınavı | | |
1 | John, H. Behling, Guidelines for preparing the researh proposal, University press of America, 2000. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 10/04/2024 | 1 | 30 | Proje | 13 | 10/05/2024 | 3 | 10 | Sunum | 14 | 12/06/2024 | 2 | 10 | Dönem sonu sınavı | 16 | 12/06/2024 | 1,5 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 3 | 14 | 42 | Laboratuar çalışması | 0 | 0 | 0 | Arasınav için hazırlık | 2 | 9 | 18 | Arasınav | 2 | 3 | 6 | Uygulama | 0 | 0 | 0 | Klinik Uygulama | 0 | 0 | 0 | Ödev | 1 | 10 | 10 | Proje | 3 | 14 | 42 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 4 | 14 | 56 | Dönem sonu sınavı | 1 | 7 | 7 | Diğer 1 | 1 | 2 | 2 | Toplam Çalışma Yükü | | | 225 |
|