|
ORM6000 | Doktora Tezi | 0+1+0 | AKTS:30 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Doktora | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | ORMAN MÜHENDİSLİĞİ ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Laboratuar Çalışması, Uygulama | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 1 saat uygulama | Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Ömer KARA | Diğer Öğretim Üyesi | PROF. DR. Ertuğrul BİLGİLİ,PROF. DR. Nuray MISIR,PROF. DR. Mehmet MISIR,PROF. DR. Sezgin HACISALİHOĞLU,PROF. DR. Ömer KARA,PROF. DR. Ali Ömer ÜÇLER,DOÇ. DR. Zafer YÜCESAN,PROF. DR. Devlet TOKSOY,PROF. DR. Ömer KARA,PROF. DR. İbrahim TURNA,DR. ÖĞR. ÜYESİ Uzay KARAHALİL,DR. ÖĞR. ÜYESİ Uzay KARAHALİL,PROF. DR. Bedri SERDAR,DR. ÖĞR. ÜYESİ Uzay KARAHALİL,PROF. DR. Ömer KARA,PROF. DR. Mehmet MISIR,PROF. DR. Ömer KARA,PROF. DR. Mustafa Fehmi TÜRKER,DOÇ. DR. Deniz GÜNEY,PROF. DR. Ömer KARA,PROF. DR. Ertuğrul BİLGİLİ,PROF. DR. Selçuk GÜMÜŞ,PROF. DR. Selçuk GÜMÜŞ,PROF. DR. Mehmet MISIR,PROF. DR. Mehmet MISIR,PROF. DR. Mehmet MISIR,PROF. DR. Ömer KARA,PROF. DR. Ömer KARA,DOÇ. DR. Zafer YÜCESAN,PROF. DR. Devlet TOKSOY,PROF. DR. Ömer KARA,PROF. DR. İbrahim TURNA,DR. ÖĞR. ÜYESİ Uzay KARAHALİL,DR. ÖĞR. ÜYESİ Uzay KARAHALİL,PROF. DR. Bedri SERDAR,DR. ÖĞR. ÜYESİ Uzay KARAHALİL,PROF. DR. Ömer KARA,PROF. DR. Ömer KARA,PROF. DR. Mehmet MISIR,DOÇ. DR. Deniz GÜNEY,PROF. DR. Mustafa Fehmi TÜRKER, | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Master tezinin amacı öğrencilerin seçilen bir alanda bilimsel olarak güçlü bir şekilde bağımsız bir çalışma yapabileceğini göstermesini, belirli bir zaman dilimi içinde özel bir problemin çözümüne yönelik olarak bilimsel, etik, detaylı ve doğru bir çalışma yapabileceğini ortaya koymasını ve bulgularının ikna edici bir biçimde yayınlamasını sağlamaktır |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Bir araştırma çalışmasında takip edilmesi gereken etik kuralları ve bilimsel çalıntıdan nasıl uzak durulması gerektiğini kavrar | 3,9,11 | 3,5 | ÖK - 2 : | Bilimsel bir problemi verilen sınırlı bir zaman dilimi içinde uygun bilimsel yöntemleri uygulayarak çözebilir | 3,9,11 | 2,4,5 | ÖK - 3 : | Üzerinde çalışılan problemin çözümü için derlenen bilgilerin ve veri setleri ile ilgili yapılması gerekenleri bilir ve düşünceleri ve bulguları ikna edici bir yolla sunabilir | 3,9,11 | 2,4,5 | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Yüksek lisans tezi, teorik ve uygulamalı derslerin tamamlanmasından sonra gerçekleştirilen bağımsız araştırma çalışmalarına bağlı olarak ortaya konulması gereken bir özgün çalışmadır. Tez çalışması önceden belirlenmiş bir konuya yönelik olup bölümdeki bir akademisyen tarafından yönlendirilir. Danışmanlık gereği öğrencilere literatür ile ilgili bilgiler, uğraşılan konu ile ilgili çözüme uygun yönlendirme, araştırmada etik kurallar hakkında destek sağlanır. Nihai değerlendirme sınavı hazırlanan tezin değerlendirilmesi ile sözlü bir sınavdan oluşur. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Yüksek lisans tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar | | Hafta 2 | Yüksek lisans tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar | | Hafta 3 | Yüksek lisans tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar | | Hafta 4 | Yüksek lisans tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar | | Hafta 5 | Yüksek lisans tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar | | Hafta 6 | Yüksek lisans tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar | | Hafta 7 | Yüksek lisans tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar | | Hafta 8 | Yüksek lisans tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar | | Hafta 9 | Yüksek lisans tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar | | Hafta 10 | Yüksek lisans tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar | | Hafta 11 | Yüksek lisans tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar | | Hafta 12 | Yüksek lisans tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar | | Hafta 13 | Yüksek lisans tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar | | Hafta 14 | Yüksek lisans tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar | | Hafta 15 | Yüksek lisans tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar | | Hafta 16 | Yüksek lisans tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar | | |
1 | Books and papers related to the subject being studied | | |
1 | Reference books containing information related to the subject being studied | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Sözlü sınav | 16 | 12/10/2021 | 1 | 50 | Sunum | 16 | 22/12/2021 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 10 | 14 | 140 | Sınıf dışı çalışma | 0 | 0 | 0 | Laboratuar çalışması | 0 | 0 | 0 | Arasınav için hazırlık | 0 | 0 | 0 | Arasınav | 0 | 0 | 0 | Uygulama | 0 | 0 | 0 | Klinik Uygulama | 0 | 0 | 0 | Ödev | 0 | 0 | 0 | Proje | 40 | 15 | 600 | Kısa sınav | 0 | 0 | 0 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 0 | 0 | 0 | Dönem sonu sınavı | 0 | 0 | 0 | Diğer 1 | 10 | 15 | 150 | Diğer 2 | 0 | 0 | 0 | Toplam Çalışma Yükü | | | 890 |
|