|
ORM7261 | Orman Genetik Kayn. Korunm. | 3+0+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Doktora | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | ORMAN MÜHENDİSLİĞİ ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Grup çalışması | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Ali Ömer ÜÇLER | Diğer Öğretim Üyesi | Yok | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Dersin amacı ormanların genetik kaynak olarak korunması yollarını ve önemini öğretmektir. Öğrencilere ormanların sürdürülebilir yönetimi ve geliştirilmesinde gen kaynaklarının korunmasının gereği ve kuralları anlatılmaktadır. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | orman genetik kaynaklarının korunması ilkelerini öğreneceklerdir | 1,4,8 | 1 | ÖK - 2 : | ormanların genetik kaynak olarak korunmasında uluslararası işbirliğinin yollarını öğreneceklerdir | 4,6,11,12 | 1 | ÖK - 3 : | genetik kaynak olarak korunma önceliği olan türlerin seçim kriterlerini öğreneceklerdir | 1,4,6,10 | 5 | ÖK - 4 : | genetik kaynakların in situ ve ex situ korunması yollarını öğreneceklerdir. | 1,4,6,10 | 6 | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Biyoçeşitliliğin ve Farklı Orman Ekosistemlerinin Tanıtımı, Genetik Çeşitlilik, Genetik Çeşitliliği Azaltan Etmenler, Hedef Türlerin ve Hedef Bölgelerin Belirlenmesi. Veri tabanının oluşturulması, Genetik kaynakların "in situ" korunması yöntemleri, Genetik kaynakların "ex situ" korunması yöntemleri, Genetik kaynakların korunmasındaki engeller, Genetik kaynakların korunmasında ulusal ve uluslararası İşbirliği. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Giriş, Biyolojik çeşitlilik | | Hafta 2 | Ekosistem tanımı, orman ekosistemleri | | Hafta 3 | Biyolojik çeşitlilik tür düzeyi, Biyoçeşitliliğinişlevsel düzeyi, Biyoçeşitliliği ekosistem düzeyi | | Hafta 4 | Biyolojik çeşitliliğin kaybı, Biyolojik çeşitliliği tehdit eden faktörler | | Hafta 5 | Biyolojik çeşitliliğin korunması | | Hafta 6 | Genetik çeşitlilik, genetik çeşitliliğin belirlenebilmesi yöntemleri | | Hafta 7 | Orman genetik kaynaklarını tehdit eden etmenler | | Hafta 8 | Arasınav | | Hafta 9 | Gen kaynaklarının korunmasında silvikültürel işlemler | | Hafta 10 | Orman genetik kaynaklarının korunması ve kullanılması için öncelikli faaliyetler ve stratejiler | | Hafta 11 | Orman genetik kaynaklarının korunması ve kullanılması için öncelikli faaliyetler ve stratejiler | | Hafta 12 | Genetik kaynakların korunmasında in situ koruma yolları | | Hafta 13 | Genetik kaynakların korunmasında ex situ koruma yolları | | Hafta 14 | Orman genetik kaynakların korunmasında ulusal ve uluslararası işbirliği | | Hafta 15 | Bilgi eksikliklerinin giderilmesi: genetik varyasyon modelleri, orman genetik kaynakları veritabanı | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Işık, K. 1996; Biyolojik Çeşitlilik ve Orman Gen Kaynaklarımız, Orman Bakanlığı Yayın No: 13, Ankara. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 8 | | 1 | 30 | Kısa sınav | 10 | | 1 | 5 | Sunum | 13 | | 1 | 5 | Ödev | 14 | | 1 | 10 | Dönem sonu sınavı | 16 | | 2 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 3 | 14 | 42 | Arasınav için hazırlık | 2 | 7 | 14 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Ödev | 3 | 12 | 36 | Proje | 3 | 10 | 30 | Kısa sınav | 1 | 2 | 2 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 2 | 8 | 16 | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | Diğer 1 | 2 | 8 | 16 | Toplam Çalışma Yükü | | | 201 |
|