|
ORM7255 | Applications of GIS in Forestry | 3+0+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Doktora | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | ORMAN MÜHENDİSLİĞİ ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Grup çalışması, Uygulama | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | Doç. Dr. Derya MUMCU KÜÇÜKER | Diğer Öğretim Üyesi | Yok | Öğretim Dili | İngilizce | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Coğrafi Bilgi Sistemleri (CBS) fonksiyonlarının ormancılık sektöründe potansiyel kullanımına yönelik pratik uygulama becerilerinin kazandırılması ve orman amenajmanı, havza amenajmanı, yangın amenajmanı, yetişme ortamı haritacılığı, biyoçeşitlilik koruma ve kırsal planlama disiplinlerinde örnek uygulamalar ile Arc/Info CBS yazılımını etkin kullanma |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Geniş kapsamlı konumsal veri tabanı kurar ve yönetir | 2,9,11,12 | 3 | ÖK - 2 : | Konumsal veri tabanından katmanları çakıştırır ve sonucu yorumlar | 1,9,11 | 3 | ÖK - 3 : | Arc/Info CBS yazılımı ile orman amenajmanı, havza amenajmanı, yangın risk yönetimi ve yetişme ortamı sınıflandırması konularında ilgili tematik haritaları türetir | 4,9,10,11,12 | 3,4 | ÖK - 4 : | Konumsal verileri bir CBS yazılımından başka bir CBS yazılımına ortak değişim formatlarını kullanarak aktarır | 9 | 4,6 | ÖK - 5 : | Gerçek ormancılık problemlerini Arc/Info CBS yazılımı ile tanımlar, çözer, haritalandırır ve sonuçları yorumlar | 1,2,9 | 4,6 | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Coğafi Bilgi Sistemleri'nin (CBS) temel işlevleri, veri tabanı işletim sistemi ve tasarımı, graifk ve öznitelik veri yapıları, harita matematiği, kartoğrafik modelleme,GRID CBS uygulamaları, Internet CBS, nesne tabanlı CBS, Orman Üstü planlama birimi örnek alanının ArcGIS CBS yazılımı ile sorgulanması ve konumsal analizi, 3D modelleme, eğim-bakı analizleri, |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Tanışma ve ders içeriğinin sunumu | | Hafta 2 | Bilgi sistemleri, Coğafi Bilgi Sistemleri (CBS) kavramı, genel prensipleri ve bileşenleri | | Hafta 3 | CBSnin ormancılıkta örnek uygulamaları | | Hafta 4 | Veri, bilgi ve konumsal veri | | Hafta 5 | Konumsal (grafik ve öznitelik) veri | | Hafta 6 | Veri kaynakları, veri kalitesi ve bileşenleri | | Hafta 7 | Vektör ve raster veri modelleri ve karşılaştırılması | | Hafta 8 | Konumsal detaylar (nokta, çizgi, alan ve metin) ve mutlak ve nispi konumsal ilişki (topoloji) kavramı | | Hafta 9 | Arasınav | | Hafta 10 | Arc/Info CBS yazılımlarının tanıtılması | | Hafta 11 | CBS nin temel fonksiyonları: Konumsal veri girişi (sayısallaştırma), veri ayıklama ve topoloji oluşturma | | Hafta 12 | Ödev 1: Sayısallaştırma ve veri tabanı kurma | | Hafta 13 | Konumsal sorgulama ve yeniden sınıflandırma fonksiyonları | | Hafta 14 | Ödev 3 | | Hafta 15 | Proje: Orman Üstü planlama birimi örnek alanının Arc/Info CBS yazılımı ile sorgulanması | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Aranoff S., 1989. Geographic Information Systems: A Management Perspective. Ottawa, Canada. WDL Publications. | | 2 | ESRI, 1993. Understanding GIS - The ARC/INFO Method. Environmental Systems Research, California, USA | | 3 | Arc/Info Manuel, ESRI, USA | | |
1 | Yomralıoğlu T. 1999, Coğrafi Bilgi Sistemleri, Trabzon Turkey | | 2 | Başkent, E.Z. 1995. Türkiye ormancılığı için nasıl bir CBS kurulmalıdır? Ön çalışma ve kavramsal yaklaşım: A conceptual framework for spatial forest information systems for Turkish forestry: a preliminary study, Turkish Journal of Agriculture and Forestry. 21(5) 493-505. | | 3 | Sivrikaya F., Çakır G., Keleş S. and Başkent, E.Z. ?Geoinformatics for Natural Resource Management? (Ed: ??) Chapter ??: Spatiotemporal Dynamics Of Land Use/Land Cover And Timber Carbon Storage: A Case Study From Bulanikdere, Turkey,2008 | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 12/11/2016 | 2 | 30 | Proje | 14 | 24/10/2016 | 2 | 10 | Ödev | 8 13 14 | 12/12/2016 16/12/2016 23/12/2006 | 2 2 2 | 10 | Dönem sonu sınavı | 16 | 14/01/2016 | 3 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 4 | 6 | 24 | Laboratuar çalışması | 0 | 0 | 0 | Arasınav için hazırlık | 0 | 0 | 0 | Arasınav | 0 | 0 | 0 | Uygulama | 6 | 4 | 24 | Klinik Uygulama | 0 | 0 | 0 | Ödev | 6 | 10 | 60 | Proje | 6 | 10 | 60 | Kısa sınav | 0 | 0 | 0 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 10 | 1 | 10 | Dönem sonu sınavı | 5 | 1 | 5 | Diğer 1 | 0 | 0 | 0 | Diğer 2 | 0 | 0 | 0 | Toplam Çalışma Yükü | | | 225 |
|