|
ORI7271 | Ecological Modeling | 3+0+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Doktora | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | ORMAN MÜHENDİSLİĞİ ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Ertuğrul BİLGİLİ | Diğer Öğretim Üyesi | Yok | Öğretim Dili | İngilizce | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Ekolojik modelleme kavramını öğrencilere tanıtmak ve çalışabilir basit model uygulamaları yaptırmak. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | orman ekosistemlerinde ekolojik modelleme kavramını tartışabilir | 4,7 | 1,5, | ÖK - 2 : | farklı modelleme yaklaşımlarını değerlendirebilir ve farklılıklarını ifade edebilir | 4,7 | 1,5, | ÖK - 3 : | model geliştirme prensiplerini sıralayabilir, modelleme terminolojisine hakimdir | 4,7 | 1,5, | ÖK - 4 : | dinamik bir süreci akış diyagramı şeklinde gösterebilir ve basit bir modelle bu süreci modelleyebilir | 4,7 | 1,5, | ÖK - 5 : | oluşturulan modellerde hassasiyet analizi yapabilir, bağımsız veriler kullanarak modelin geçerliliğini test edebilir | 4,7 | 1,5, | ÖK - 6 : | model sonuçları için rapor hazırlayıp sunabilirler | 4,7 | 1,5, | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Ekolojik modelleme kavramı, modelleme tipleri ve özellikle ormancılıktaki uygulamaları, model geliştirme, model geliştirme ilkeleri, model sınırlarının belirlenmesi, model doğrulanması (verifikasyon) , model uygulamaları. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Teorik modelleme ve pratik modelleme
| | Hafta 2 | Problem çözme süreci olarak ekolojik modelleme ve ekolojik modellerden beklentiler
| | Hafta 3 | Model Tipleri
| | Hafta 4 | Model tipinin seçimi
| | Hafta 5 | Model karmaşıklığının ve model yapısının Seçimi
| | Hafta 6 | Model eşitliklerinin fonksiyonel formlarının belirlenmesi ve Model eşitliklerinde parametrelerin tahmini
| | Hafta 7 | Model doğrulama, kontrol ve duyarlılık analizi
| | Hafta 8 | Arasınav | | Hafta 9 | Modelin değerlendirilmesi ve Modelin uygulanması
| | Hafta 10 | Pratikte modelleme süreci
| | Hafta 11 | Pratikte modelleme süreci
| | Hafta 12 | Öğrenci projelerinin değerlendirilmesi
| | Hafta 13 | Öğrenci projelerinin değerlendirilmesi
| | Hafta 14 | Öğrenci projelerinin sunumları
| | Hafta 15 | Öğrenci projelerinin sunumları
| | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | William E. Grant and Todd M. Swannack. 2008. Ecological Modeling: A Common-Sense Approach to Theory and Practice. Blackwell Publisihing. USA. | | |
1 | G. Bendoricchio (Editor), S.E. Jorgensen. 2001. Fundamentals of Ecological Modelling, Third Edition, Volume 21, Third Edition (Developments in Environmental Modelling). ELSEVIER Science, UK | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 8 | | 1 | 40 | Sunum | 14 | | 1 | 10 | Dönem sonu sınavı | 16 | | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 2 | 15 | 30 | Arasınav için hazırlık | 6 | 2 | 12 | Arasınav | 2 | 1 | 2 | Uygulama | 3 | 3 | 9 | Ödev | 10 | 7 | 70 | Proje | 3 | 5 | 15 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 15 | 2 | 30 | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | Toplam Çalışma Yükü | | | 212 |
|