|
ORML7430 | Ormancılıkta Konumsal Planlama | 3+0+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Doktora | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | ORMAN MÜHENDİSLİĞİ ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Grup çalışması, Uygulama | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | -- | Diğer Öğretim Üyesi | | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Ormanların ekosistem tabanlı çok amaçlı planlanması (ETÇAP) yaklaşımına uygun amenajman planların tasarlanmasında konumsal özelliklerin belirlenmesi ve kombine optimizasyon teknikleri (tavlama benzetimi gibi) ile planların uygulamaya yönelik düzenlenmesi. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Öğrenciler Coğrafi Bilgi Sistemleri ile ileri düzey konumsal analizleri yapar | 9,10,12 | 1,3 | ÖK - 2 : | Komşuluk mesafesi, yakınlık mesafesi, erteleme süresi, kesim bloğu ve açma alanı gibi konumsal parametrelerini kavrar ve planlamaya yansıtır. | 8,10 | 3,4 | ÖK - 3 : | Optimizasyon ve simülasyon tekniği ile hazırlanmış uzun vadeli stratejik ve orta vadeli taktiksel planları hazırlar ve yorumlar | 3,10 | 6 | ÖK - 4 : | Kombine optimizasyon tekniklerini (Tavlama benzetimi, Tabu arama gibi) konumsal planlamada kullanır | 4,12 | 6 | ÖK - 5 : | Konumsal parametreler ile birlikte parçalılık indekslerinin höristik yöntemlerle kontrolünü sağlar ve plan çıktılarını karşılaştırırlar. | 3 | 1,6 | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Ormanların ekosistem tabanlı çok amaçlı planlanması (ETÇAP) yaklaşımına uygun amenajman planların hazırlanması, konumsal plan özelliklerin belirlenmesi ve planlara yansıtılması. Konumsal planlamanın temel bileşenlerinden; komşuluk mesafesi, yakınlık mesafesi, kesim bloğu ve açma alanı gibi konumsal parametrelerin Coğrafi Bilgi Sistemleri (CBS) ile belirlenmesi. Belirlenen bu özellikleri içeren ve uzun vadeli stratejik planları temel alan kısa vadeli taktiksel planların hazırlanması için kullanılan kombine optimizasyon tekniklerinin (Tavlama benzetimi, Tabu arama, Genetik Algoritma) kullanılması. Orman parçası (patch), arazi (landscape) ve sınıf (class) bazında belirlenen parçalılık indeksleri (sınıf alanı, parça alanı, arazi benzerlik indeksi, parça sayısı, parça yoğunluğu, ortalama parça büyüklüğü) ve bu indekslerin karar verme sürecindeki kullanımı. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Tanışma ve ders içeriğinin tanıtımı. | | Hafta 2 | Coğrafi Bilgi Sistemleri ile ileri düzey konumsal analizler | | Hafta 3 | Konumsal parametreler (Komşuluk mesafesi, yakınlık mesafesi, erteleme süresi, kesim bloğu ve açma alanı) | | Hafta 4 | Konumsal parametrelerin konumsal planlama sürecine yansıtılması | | Hafta 5 | Optimizasyon ve simülasyon tekniği ile hazırlanmış uzun vadeli stratejik ve orta vadeli taktiksel planların yorumlanması | | Hafta 6 | Kombine optimizasyon teknikleri (Tavlama benzetimi, Tabu arama gibi) | | Hafta 7 | Kombine optimizasyon tekniklerinin konumsal planlamada kullanımı | | Hafta 8 | Ara sınav -1 | | Hafta 9 | Parçalılık indeksleri | | Hafta 10 | Konumsal parametreler ile birlikte parçalılık indekslerinin höristik tekniklerle kontrolü | | Hafta 11 | Proje Çalışması -1 | | Hafta 12 | Proje Çalışması -2 | | Hafta 13 | Proje Çalışması -3 | | Hafta 14 | Proje sunumu | | Hafta 15 | Dönem ödevi | | Hafta 16 | Dönem Sonu sınavı | | |
1 | Forest management (Lawrence S. Davis, K. Norman Johnson, Kenneth Pickett DavisEditörlerLawrence S. Davis, K. Norman Johnson) | | |
1 | Forest management and planning (Pete Bettinger,Jacek Siry,Kevin Boston,Donald L. Grebner), | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 8 | 31/03/2011 | 60 | 30 | Proje | 14 | 13/05/2011 | 120 | 15 | Ödev | 15 | 20/05/2011 | 120 | 15 | Dönem sonu sınavı | 16 | 27/05/2011 | 60 | 40 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 8 | 3 | 24 | Sınıf dışı çalışma | 6 | 5 | 30 | Arasınav için hazırlık | 4 | 5 | 20 | Arasınav | 1 | 2 | 2 | Uygulama | 6 | 5 | 30 | Ödev | 6 | 5 | 30 | Proje | 5 | 6 | 30 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 5 | 5 | 25 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Toplam Çalışma Yükü | | | 192 |
|