|
ORM7263 | Orm.Ağa.Toh.Çim.Ve En. | 3+0+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Doktora | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | ORMAN MÜHENDİSLİĞİ ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Laboratuar Çalışması | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Ali Ömer ÜÇLER | Diğer Öğretim Üyesi | Yok | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Dersin amacı karmaşık ve farklı çimlenme özellikleri gösteren orman ağaçlarında çimlenmenin yapısını, öğretmektir. Dormansi sonucu oluşan çimlenme engellerini ortadan kaldırmanın yol ve yöntemleri ile ilgili bilgi sahibi olacaklardır. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | tohumun çimlenmesi ve çimlenmemesine neden olan etkenleri öğreneceklerdir. | 3,5,6 | 1 | ÖK - 2 : | çimlenme engeli bulunan türlerde bu engelleri aşmanın yollarını öğreneceklerdir | 3,5,7 | 6 | ÖK - 3 : | tohumların saklanması ve çimlenme ilişkilerini öğreneceklerdir. | 1,5,6 | 1 | ÖK - 4 : | çimlendirme testlerini ve kurallarını öğreneceklerdir. | 3,5 | 3 | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Tohumun oluşumu ve yapısı, bitki hormonları ve tohum gelişimi, çimlenmenin gerçekleşmesi, çimlenme tipleri, çimlenme engellerinin oluşum nedenleri, çimlenme koşulları, çimlenme engellerinin giderilmesi, soğuk katlama, sıcak katlama, kimyasal işlemeler, mekanik işlemler, tohum saklama çimlenme ilişkisi, çimlendirme testleri |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Giriş, Temel prensipler | | Hafta 2 | Tohum olgunlaşması ve yapısı, tohum gelişim safhaları | | Hafta 3 | Hasat ve tohumla ilgili işlemler | | Hafta 4 | Tohumların test edilmesi, Uluslararası tohum test merkezinin kuralları | | Hafta 5 | Standart çimlendirme testleri:kesilmiş embriyo testi, tetrazolium testi, X-ray testi
| | Hafta 6 | Çimlendirme testleri ve kuralları, saflık kontrolü, tohum gücü testleri | | Hafta 7 | Laboratuvarda terazolium testinin uygulaması,laboratuvarda çimlendirme denemeleri, | | Hafta 8 | Arasınav | | Hafta 9 | Çimlenmenin iyileştirilmesi için tohuma uygulanacak işlemler | | Hafta 10 | Tohum dormansisi ve tipleri; fiziksel ve fizyolojik dormansi | | Hafta 11 | Fiziksel dormansinin giderilmesi, sert tohum kabuğu; mekanik katlama, sıçak su işlemi, asitle işleme tabi tutma, sıcak nemli katlama | | Hafta 12 | Overcome physiological dormancy; soğuk nemli katlama, sıcak nemli katlama, tohumların erken toplanması, kimyasal işlemler, kombine işlemler | | Hafta 13 | Çimlenme ve dormansinin hormonal kontrolü | | Hafta 14 | Tohumun saklanması, tohum çimlenmesine etki eden saklama faktörleri, nem içeriği, sıcaklık, çok düşük sıcaklıkta saklama | | Hafta 15 | Tohum saklama şekilleri, Sıcaklık kontrollü nemsiz saklama, sıcaklık kontrollü nemli saklama | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Macdonald, B.1999; Practical Woody Plant Propagation for Nursery Growers, Volume I, Tımber Press, 669 p., Oregon. | | |
1 | Hartmann, H.T., Kester, D.E. Davies, F.T., Geneve, R.L. 2002; Plant Propagation Principles and Practices, Prentice Hall, 880 p., New Jersey, | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 8 | 15/11/2016 | 1 | 30 | Sunum | 12 | 07/12/2016 | 1 | 10 | Ödev | 13 | | 1 | 10 | Dönem sonu sınavı | 16 | 04/01/2017 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 5 | 14 | 70 | Laboratuar çalışması | 0 | 0 | 0 | Arasınav için hazırlık | 2 | 7 | 14 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Uygulama | 0 | 0 | 0 | Klinik Uygulama | 0 | 0 | 0 | Ödev | 3 | 12 | 36 | Proje | 3 | 10 | 30 | Kısa sınav | 0 | 0 | 0 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 2 | 9 | 18 | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | Diğer 1 | 2 | 8 | 16 | Diğer 2 | 0 | 0 | 0 | Toplam Çalışma Yükü | | | 229 |
|