|
ORM7272 | Orman Ekosistemlerinde Biyoçeşitliliğin Korunması | 3+0+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Doktora | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | ORMAN MÜHENDİSLİĞİ ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Grup çalışması | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Ertuğrul BİLGİLİ | Diğer Öğretim Üyesi | Yok | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Biyoçeşitlilik kavramının koruma açısından önemini ortaya koymak ve orman ekosistemlerinin sürekliliğinde biyoçeşitliliğin önemini vurgulamak. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | biyoçeşitliliği tanımlar ve önemini izah edebilir | 4,7 | 1,5, | ÖK - 2 : | farklı ekosistemlerin yapı ve fonksiyonlarını açıklayabilir | 4,7 | 1,5, | ÖK - 3 : | biyoçeşitlik ve ormanların sağlığı arasında bir bağ kurabilir | 4,7 | 1,5, | ÖK - 4 : | gösterge tür, anahtar tür, ve bayrak tür kavramlarını tanımlayabilir ve bunları ekosistemlerin korunması, sürdürülmesi ve bakımı ile ilişkiye getirebilir | 4,7 | 1,5, | ÖK - 5 : | ekosistemlerdeki parçalı yapı dinamiklerinin biyoçeşitliliğin korunmasındaki önemini açıklayabilir | 4,7 | 1,5, | ÖK - 6 : | biyoçeşitliliği tehdit eden unsurları değerlendirebilir | 4,7 | 1,5, | ÖK - 7 : | biyoçeşitliliği farklı indeksler kullanarak hesaplayabilir | 4,7 | 1,5, | ÖK - 8 : | elde ettiği sonuçları raporlayabilir ve bir dinleyici kitlesi önünde bulguları gerekçeleriyle sunabilir. | 4,7 | 1,5, | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Ekosistem ve biyoçeşitlilik kavramları, farklı orman ekosistemlerinin yapısı ve fonksiyonları, biyoçeşitliliğin temel ögeleri, indikatör türler, tür yaşam alanları ve biyoçeşitlilik. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Biyoçeşitliliğin tanımlanması ve ekolojik olarak Sürdürülebilir ormancılık yönetimi | | Hafta 2 | Ekolojik Ormancılığın İlkeleri | | Hafta 3 | Biyoçeşitliliğin Ölçülmesi | | Hafta 4 | Biyoçeşitliliğin Korunması | | Hafta 5 | Farklı Konumsal Ölçeklerde Biyoçeşitliliğin Korunması | | Hafta 6 | Biyolojik Sıcak Noktalar ve Diğer Önemli Alanlar | | Hafta 7 | Doğal Ormanlar ve Ekosistemler | | Hafta 8 | Arasınav | | Hafta 9 | Sistemi Etkileyen Faktörlerin Oluşturduğu Rejim | | Hafta 10 | Tür Kompozisyonu | | Hafta 11 | Dinamik Orman yapısı ve Parça dinamikleri | | Hafta 12 | Gelecekteki Araştırmalar için Orman ve Biyoçeşitlilik Amenajman Alanları açısından bilgi eksiklikleri | | Hafta 13 | Biyçeşitliliğin uzun dönem izlenmesi
Gelecekteki ekolojik araştırmalar için methodlar ve yaklaşımları
| | Hafta 14 | Öğrenci projelerinin sunumları
| | Hafta 15 | Öğrenci projelerinin sunumları
| | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Lindenmayer, D.B. and Franklin, J.F. 2002; Conserving Forest Biodiversity, A comprehensive multiscaled approach. Island Press, Washington, DC | | |
1 | Malcolm L. Hunter, Maintaining Biodiversity in Forest Ecosystems. 2000, Cambridge University Press, U.K. | | 2 | O. Honnay, K. Verheyen, B. Bossuyt, and M. Hermy. 2004. Forest Biodiversity: Lessons from History for Conservation (The International Union of Forestry Research Organizations). CAB International. | | 3 | Fred L. Bunnell and Glen B. Dunsworth. 2009. Forestry and Biodiversity: Learning How to Sustain Biodiversity in Managed Forest | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 8 | 12/11/2009 | 2 | 40 | Sunum | 14 | | 1 | 10 | Dönem sonu sınavı | 16 | 12/01/2010 | 2 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 2 | 15 | 30 | Arasınav için hazırlık | 10 | 2 | 20 | Arasınav | 2 | 1 | 2 | Ödev | 10 | 6 | 60 | Proje | 3 | 3 | 9 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 15 | 2 | 30 | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | Toplam Çalışma Yükü | | | 195 |
|