|
SINO308 | Sosyal Bilgiler Öğretimi | 3+0+0 | AKTS:4 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | TEMEL EĞİTİM BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | -- | Diğer Öğretim Üyesi | Yok | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Bu dersin amacı sınıf öğretmeni adaylarına ilköğretim Sosyal Bilgiler dersinin amaçlarını ve önemini kavratmak, Sosyal Bilgiler öğretiminde kullanabilecekleri öğretim yöntem ve teknikleri ile ölçme değerlendirme süreçleri hakkında teorik ve pratik etkinliklerle kazandırmaktır. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Sosyal Bilgiler dersinin amacını kavrayabilecekler | 3 | 1 | ÖK - 2 : | ilköğretim Sosyal Bilgiler programını tanıyabilecekler | 3 | 1 | ÖK - 3 : | Sosyal Bilgiler öğretiminde kullanacağı yöntem ve tekniklerle ilgili bilgi ve beceri kazanacaklar | 3 | 1 | ÖK - 4 : | Sosyal Bilgiler öğretiminde kullanacağı araç-gereçleri tanır ve bunları kullanma becerisi geliştirir | 3,10 | 1 | ÖK - 5 : | Sosyal Bilgiler dersinde kullanacağı ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını kavrar | 3,10 | 1 | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Sosyal bilgiler alanı ve özellikleri, Sosyal Bilgiler alanının temel amaçları ve temel beceriler, Sosyal Bilgilerde okuryazarlık, Sosyal Bilgiler alanında temel temalar ve alanlar, Sosyal Bilgiler alanının ilköğretimdeki yeri ve tarihçesi, Sosyal Bilgiler Öğretim programının incelenmesi (kazanım, beceri, tema, v.b.) , Sosyal Bilgiler öğretiminde kullanılan strateji, yöntem, teknik ve materyaller, bunlarla ilgili örnek uygulamalar, Sosyal Bilgiler dersinde demokrasi, insan hakları ve değerler eğitimi, Türkiye ve diğer ülkelerdeki Sosyal Bilgiler ders kitaplarından örnekler ve kıyaslamalar |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Sosyal Bilgiler dersinin amaç, kavram ve içeriği. | | Hafta 2 | Sosyal Bilgiler alanının temel amaçları. | | Hafta 3 | Sosyal Bilgiler alanının temel becerileri. | | Hafta 4 | Sosyal Bilgilerde okuryazarlık. | | Hafta 5 | Sosyal Bilgiler alanında temel temalar ve alanlar. | | Hafta 6 | Sosyal Bilgiler alanının ilköğretmdeki yeri ve tarihçesi. | | Hafta 7 | Sosyal bilgiler öğretim programının temalar yönünden incelenmesi. | | Hafta 8 | Arasınav | | Hafta 9 | Sosyal Bilgiler öğretiminde kullanılan strateji, yöntem ve teknikler. | | Hafta 10 | Sosyal Bilgiler öğretiminde kullanılan yöntem ve teknikler. | | Hafta 11 | Sosyal Bilgiler öğretiminde kullanılan materyaller. | | Hafta 12 | Sosyal Bilgiler öğretiminde kullanılan yöntem. teknik ve materyallerle ilgili örnek uygulamalar. | | Hafta 13 | Sosyal Bilgiler öğretiminde kullanılan yöntem ve tekniklerle ilgili örnek uygulamalar. | | Hafta 14 | Sosyal Bilgiler dersinde demokrasi. insan hakları ve değerler eğitimi. | | Hafta 15 | Sosyal Bilgiler dersinde ölçme ve değerlendirme, Türkiye'de Sosyal Bilgiler ders kitaplarından örnekler ve kıyaslamalar | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Tanrıöğen, A. 2006; Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretimi, Lisans Yayıncılık, İstanbul | | 2 | Erdem, M. 2008; Sosyal Bilgiler öğretimi, Alkım Yayınevi, İstanbul. | | |
1 | Atalay, N. 2004; İlköğretim okullarnda Sosyal Bilgiler Öğretimi Ders Notları, Trabzon. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 10/04/2013 | 1 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | 05/06/2013 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 2 | 10 | 20 | Arasınav için hazırlık | 2 | 7 | 14 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Kısa sınav | 1 | 1 | 1 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 3 | 7 | 21 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Toplam Çalışma Yükü | | | 100 |
|