|
AITB1000 | Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi - II | 2+0+0 | AKTS:2 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | ENDÜSTRİ MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Uzaktan Eğitim | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | Öğretim Üyesi | Öğretim Görevlisi Aziz AŞAN | Diğer Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Mehmet OKUR, Yrd. Doç. Dr. Volkan Aksoy, Okt. Veysel Usta, Okt. Semra Özen, Okt. Ülkü Köksal | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Atatürk Devrimleri ve Atatürkçü Düşünce sistemi ile Türkiye Cumhuriyeti Tarihi hakkında doğru bilgiler vermek, Türk gençliğini Atatürkçü Düşünce Sistemi doğrultusunda yetiştirmek. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Atatürk'ün Türkiye Cumhuriyeti Devleti'ni çağdaş uygarlık düzeyine ulaştırmak için yaptığı siyasal, sosyal, ekonomik, hukuk, eğitim ve kültür alanlarındaki atılımlarının önemini anlayabilirler. | 8 | 1,3 | ÖK - 2 : | Atatürk'ün izlediği bağımsız ve onurlu dış politikanın önemini kavrayıp aynı düşünce ve davranışlara sahip olurlar. Atatürk'ün yurtta barış dünyada barış ilkesiyle, barış ve istikrarı koruma ve sürdürme bilinci kazanabilirler. | 8 | 1 | ÖK - 3 : | Atatürk İlkelerinin anlamı, önemi ve hedeflerini kavrayıp benimseyerek, bu ilkelerin yürekten savunucusu olma bilincine sahip olabilirler. | 8 | 3 | ÖK - 4 : | Bu konularla ilgili çeşitli yazılı ve görsel kaynak, materyal ve dokümanları tanıma, kullanma ve uygulama becerileri kazanabilirler. | 8 | 1 | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Siyasi alanda yapılan devrimler, siyasi partiler ve çok partili siyasi hayata geçiş denemeleri, hukuk alanında yapılan devrimler, toplumsal yaşayışın düzenlenmesi, ekonomik alanda yapılan yenilikler, 1923-1938 Döneminde Türk dış politikası, Atatürk sonrası Türk dış politikası, Türk Devriminin İlkeleri: (Cumhuriyetçilik, Halkçılık, Laiklik, Devrimcilik, Devletçilik, Milliyetçilik) . Bütünleyici İlkeler. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Ulusal Ordunun Kurulması (Kuvay-ı Milliye, Düzenli Ordu) kurulması.
Güney ve Güney Doğu Cephesi
| | Hafta 2 | Doğu Cephesi (TBMM - Sovyet Rusya İlişkisi, Ermeni Sorunu
Ermenilerle yapılan Savaşlar, TBMM - Gürcistan ilişkisi | | Hafta 3 | Batı Cephesi (I. Ve II. İnönü Savaşları, Kütahya - Eskişehir Muharebesi)
Sakarya Meydan Savaşı, Büyük Taarruz
| | Hafta 4 | Ulusal Mücadelenin Toplumsal, Parasal ve Silah Kaynakları
Mudanya Ateşkes Antlaşması, Saltanatın Kaldırılması
| | Hafta 5 | Lozan Konferansı. Lozan Barışı, II. TBMM'nin açılması | | Hafta 6 | Türk İnkılâp Hareketleri (Siyasal İnkılâplar)
Cumhuriyet Döneminin ilk Siyasal Partileri, İzmir Suikastı, Menemen Olayı
| | Hafta 7 | Hukuk İnkılâbı Eğitim ve Kültür İnkılâbı (Cumhuriyet Döneminde Eğitim) | | Hafta 8 | Harf İnkılâbı, Tarih, Dil ve Güzel Sanatlar alanında çalışmalar
Sosyal Alanda yapılan İnkılâplar
| | Hafta 9 | Arasınav | | Hafta 10 | Ekonomik Alandaki Düzenlemeler. Milli Ekonomi Oluşturma Çalışmaları | | Hafta 11 | Atatürk Döneminde Türkiye Cumhuriyeti'nin Dış Politikası
1923 - 1932 Dönemi Dış Politikası Olayları
| | Hafta 12 | 1932 - 1939 Dönemi Dış Politika Olayları. Atatürk Dönemi Dış Politikasının Özellikleri | | Hafta 13 | II. Dünya Savaşı ve Türkiye. II. Dünya Savaşı'nın Türkiye Açısından Sonuçları | | Hafta 14 | Atatürk İlkeleri (Cumhuriyetçilik, Milliyetçilik)
Atatürk İlkeleri (Halkçılık, Lâiklik)
| | Hafta 15 | Atatürk İlkeleri (Devletçilik, Devrimcilik)
Atatürk'ün Bütünleyici İlkeleri | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Mumcu, A., Özbudun, E., Feyzioğlu, T., Ülken, Y., Çubukçu, A. 1992; Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi, Yüksek Öğretim Kurulu Yayınları, Ankara. | | 2 | Atatürk, M. K., 2005; Nutuk, Alfa Yayınları, İstanbul. | | |
1 | Alpargu, M., Özçelik, İ., Yavuz, N., 2003; Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi, Gündüz Eğitim ve Yayıncılık, Ankara. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 08/04/2020 | 30 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | 03/06/2020 | 30 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 2 | 15 | 30 | Sınıf dışı çalışma | 1 | 15 | 15 | Laboratuar çalışması | 0 | 0 | 0 | Arasınav için hazırlık | 5 | 1 | 5 | Arasınav | 2 | 1 | 2 | Uygulama | 0 | 0 | 0 | Klinik Uygulama | 0 | 0 | 0 | Ödev | 0 | 0 | 0 | Proje | 0 | 0 | 0 | Kısa sınav | 0 | 0 | 0 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 6 | 1 | 6 | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | Diğer 1 | 0 | 0 | 0 | Diğer 2 | 0 | 0 | 0 | Toplam Çalışma Yükü | | | 60 |
|